Algemene informatie


Belangrijke mededelingen :



WIJ HEBBEN VRIJWILLIGERS NODIG!!!

Beste mensen, de bewuste vele handen, sla ze ineen en draag ook je steentje bij.
Het is nu serieus zover gekomen dat er straks niets meer te organiseren valt, alle inspanningen van de mensen die voor onze vergunning gestreden hebben voor niets is geweest en wat te denken van de investering van €100.000.- aan rapporten en onderzoeken om die vergunning te krijgen?
Het is toch doodzonde om je hier niet met z’n allen voor in te zetten ?!
Loop niet met oogkleppen op, maar zie dat het allemaal niet vanzelf komt en dat we met z’n allen zullen moeten samenwerken.
Een vergunning voor een prachtige locatie, een schitterend circuit, lekker crossen en dan ontspannen naar huis, dat wil en kun je toch niet missen ?!. MC Volgas gesloten door een te kort aan vrijwilligers willen we dat?????
Hopelijk worden we overspoeld met aanmeldingen om onze club draaiende te houden !


LET OP !!!!

Parkeren langst de Drieërweg is verboden, parkeer dus zo netjes en strak mogelijk op het terrein, dan kunnen er genoeg voertuigen staan en heeft iedereen een plekje, tijdens wedstrijden mag er ook op de minibaan geparkeerd worden. Er mag niet overnacht worden op het circuit. Het publiek moet tijdens de wedstrijden parkeren richting de schaapskooi, en dan bij de schaapskooi rechtsaf tot het hek. Ook heel belangrijk dat u geen dure goederen in het zicht laat liggen in de auto dit vanwege inbraak.

Tijdens een wedstrijd mag er niet op de minibaan gereden worden.

 

   

                                                           Vlagsysteem MC Volgas

 

Alle klassen opdelen in vier Groepen, zodanig dat er in elke Groep ongeveer eenzelfde aantal rijders bij elkaar zitten.

 

De Wedstrijd bestaat uit 4 Sessies ingedeeld in 4 Groepen.

 

Groep 1     zijn de Veteranen en de Recreanten.

Groep 2     zijn de 125, de Dames en alle A rijders.

Groep 3     zijn de 50 CC, de 65 CC en de 85 CC.

Groep 4     zijn de 250/500 B

 

Bij de 1e Sessie vlagt de 1e Groep en Trainen de andere 3 Groepen.

Bij de 2e Sessie vlagt de 2e Groep en rijdt de 1e Groep z’n Training en de overige 2 Groepen hun 1e Manche.

Bij de 3e Sessie vlagt de 3e Groep en rijdt de 1e  en 2e Groep z’n 1e Manche en de 4e z’n 2e Manche.

Bij de 4e Sessie vlagt de 4e Groep en rijden de overige hun 2e Manche.

 

Voordeel van dit systeem is, dat de Groep die moet vlaggen in betreffende Sessie, niet hoeft te rijden, zodat er niemand in de problemen komt die b.v. alleen is.

Doordat er voor en na het vlaggen twee pauzes zitten heeft iedereen minimaal meer dan een half uur de tijd om de Motor te prepareren voor de volgende training of wedstrijd.

Het enigste probleem is, dat als er twee rijdertjes uit het zelfde gezin mee doen in één of twee klassen, die te jong zijn om te vlaggen, dit moet je zelf even in de gaten houden en melden, zodat er maar één per wedstrijd aangewezen wordt om te vlaggen.

Dit aangezien één van de Ouders of Begeleider dit moet overnemen. 

Als er in een Groep te weinig deelnemers zijn zal jammer genoeg terug gegrepen moeten worden tot een oproep voor vrijwilligers.

Opletten dat bij vertrek van een rijder na een (onge)val o.i.d., er niet vergeten wordt dit te melden als hij/zij een volgende Sessie moest vlaggen, zodat tijdig een vervanger gezocht kan worden.